Page 29 - _İUK v.5
P. 29

LEADER -  AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ




 Kültür ve Aşçılık Temelli   2. Aşama: Mayıs-Temmuz 2016 arasındaki uygu-

               lama aşaması, “Vistula Vadisinde Dört Mevsim”
 Yerel Marka Yaratma  başlıklı dört günlük bir tematik atölye çalışma-

               sının düzenlenmesi sürecini kapsamaktadır. Bu
 PROJESI       kapsamda:
               •   Turizmin ve mutfak mirasının gelişimine
                 odaklanan, tematik uzmanların önderlik etti-
                 ği 12-15 kişilik çalışma grupları oluşturulması,

               •   Farklı turistik çekim merkezleri geliştirmek
                 için ihtiyaç ve hizmetlerin belirlenmesi,

               •   Turistik paketler olarak sunulacak hizmet ve    •   Turizm paketleri, yerel medya, sosyal medya,
                 ürünlerin seçiminin belirlenmesi.                   ulusal kırsal ağ ve proje ortaklarının web si-
                                                                     telerinde yoluyla tanıtıldı.
               3. Aşama: Temmuz-Eylül 2016 arasındaki son
               aşaması, etkinlikler sürecini kapsamaktadır.        Proje sonucunda 6 farklı turizm paketi oluştu-
               Bu kapsamda:                                        ruldu. Bunlar bölge sakinlerinin evlerinde ko-
                                                                   naklamayı içeren 2 günlük doğal güzellikleri
               •  Doğal  ve  mutfak  mirasını  keşfetmek  için     kapsayan gezileri, ziyaretçilerin kültürel faa-
                 Dobrzyńska ve Lower Vistula alanlarında iki       liyetlere ve yerel mutfak etkinliklerine doğru-
                 pilot gezinin proje uzmanları tarafından or-      dan karılmalarını sağlayan gastronomi turlarını,
                 ganizasyonunu kapsıyordu.
                                                                   yine yöredeki köyleri yürüyerek ya da bisikletle
               •   İki günlük iki çalışma ziyaretinin düzenlenme-  gezerek yöresel lezzetleri tatmayı amaçlayan
                 si  «Dobrzynska bölgesinin tadının  keşfedil-     gezileri, ziyaretçilere bölgedeki tarımsal faa-
                 mesi» ve «Vistula Nehri Vadisi’nin zevklerin      liyetlere katılma imkanı veren agro-turizm pa-
                 keşfedilmesi - köprüler arasında”. İki çalışma    ketlerini kapsıyordu.
                 ziyareti, turizm endüstrisindeki temsilcileri,    Proje sayesinde farklı ve hazır turizm paketleri
                 gazetecileri ve blogcuları içeriyordu.
                                                                   sayesinde bölgeye yapılan turistik faaliyet sayı-
               •   “Niech Ciech Zakole” açık hava etkinliğinde     sında önemli bir artışa yol açmıştır.
                 Vistula Vadisi’nden turistik paketler ve ürün-
                 lerin sunumu yapıldı ve etkinlikte işletmelere
 Detaylı bilgi için: http://www.tlok.pl/  ödül verildi.
 https://enrd.ec.europa.eu/projects-practice/creating-vistula-valley-cultural-and-culinary-brand_en
                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34