Page 31 - _İUK v.5
P. 31

LEADER -  AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ





 Organik Marka Kurulması   sında LEADER projesi olarak kuruldu. Marka,   Mühlviertel markasından temin ettiklerinden, tüm
               sadece tarım sektöründen değil aynı zamanda
                                                                 ağ bu girişimin avantajlarından yararlanmaktadır.
 PROJESI       işleme, gastronomi ve turizmden gelen 124’ten     Halen 120 işletme BioRegion Mühlviertel projesi-
               fazla ortak için de bir pazarlama aracı olarak da
                                                                 nin ortağıdır. Ağa 15 catering ve otel, 26 ticari gıda
               sunuldu. Organik üretim yapan çiftçilerle tema-
               sa geçilerek çalışmalarını daha görünür kılın-    işletmesi, 54 gıda satış mağazası, 8 restoran ve 5
                                                                 el sanatları işletmesi entegre edilmiştir.
               ması amaçlanmıştır.
                                                                 Tüketiciler ayrıca dernek üyesi olma fırsatına sa-
               Projenin ana sonuçları şöyledir; Tüm proje or-    hiptir. Şirketlerin yanı sıra 280 tüketici de derne-
               takları tarafından hazırlanan “Keşif-Keyif-Gü-    ğin üyesidir. Üyelere yıllık 150 € tutarında hediye
               zellik: Organik Mühlviertel’i Gezin” adlı bir turizm   çeki verilmektedir ve yıl boyunca web sitesinden
               broşürü hazırlandı. Broşürde, gezilecek yerler,   veya doğrudan marka üyelerinden bu tutara ka-
               konaklama yerleri ve çiftlik mağazaları hakkın-   dar ücretsiz alışverişi yapabilmektedirler.
               da bilgiler verildi. Girişim, bölge halkının bölge-
               leri, bölgedeki üreticiler ve yöresel ürünler hak-
               kında farkındalık yarattı. Agroturizmle ilgilenen
               ziyaretçilere sunulabilen rezervasyonlu paket-
               lerin geliştirilmesi mevcut çalışmanın önemli
               bir parçasıdır. Son yıllarda tarımsal üretim, hay-
               vancılık, yiyecek işleme ve tadım gibi agro-tu-
               rizme yönelik turizm paketleri revaçtadır. Hem
               çiftlikler hem de küçük ve orta ölçekli işletme-
               ler bugün profesyonelce hazırlanmış turistlere
               yönelik sunumlar yapmaktadır. Ancak genelde
               bu etkinlikler neredeyse tamamen ayrı ayrı ele
               alınmakta iken; BioRegion Mühlviertel, üye şir-
               ketleri ve bölgesel turizm kuruluşları ile birlikte,
               konuklara kolaylıkla sunulabilen farklı paketler
               geliştirmiştir. Paketlere katılan konaklama iş-
               letmeleri sunumlardaki yiyecekleri BioRegion
 Detaylı bilgi için: http://www.bioregion-muehlviertel.at (foto çok webde)
 https://enrd.ec.europa.eu/projects-practice/bioregion-muhlviertel-developing-organic-brand-rural-austria_en
                                                              31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36