Page 28 - _İUK v.5
P. 28

LEADER -  AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ




              Kültür ve Aşçılık Temelli


              Yerel Marka Yaratma



              PROJESI










              Polonya’nın Kujawsko - Pomorskie bölgesin-           dalanmayı amaçlayan bütünlüklü bir turizm
              deki Aşağı Vistül Vadisi, doğal güzelliği nede-      paketi oluşturulması,
              niyle eşsiz bir potansiyele sahiptir. Mennonites   2. Turist paketlerinin oluşturulmasına katılmak
              adı verilen bölgenin eski sakinlerinin folkloru      için yerel paydaşların motivasyonu ve enteg-
              ve kültürü de dahil olmak üzere zengin kültürel      rasyonu,
              çeşitliliği, geniş bir yerel ürün yelpazesi, mima-
              ri zenginliği ve çok çeşitli kültürel ve gastrono-  3. Turizm paketinin bir parçası olacak yerel
              mik etkinlikleri bulunmaktadır.                      ürünlere dayalı yerel bir markanın oluşturul-
                                                                   ması,
              Ancak, diğer bölgelerle yapılan karşılaştırmalı
              analizler soncunda, bölgesel potansiyelin su-      4. Turizm ve işleme endüstrisindeki işletmele-
              nulan ürünlere ve bunların başarılı ticarileşti-     rin teşvik edilmesi.
              rilmesine yansımadığını tespit edilmiş ve bunu     Proje faaliyetleri üç aşamaya ayrılmıştır:
              gidermek için bir proje hayata geçirilmiştir.
                                                                 1. Aşama: Şubat-Nisan 2016 arasındaki hazır-
              Proje  aşağıdaki  hedeflere  ulaşmayı  amaçla-     lık aşaması. Bölgesel potansiyelin ön tespitini,
              mıştır:                                            bilgilendirme toplantılarını organize etmeyi,

              1.  Vistula Vadisi’nin kültürel, doğal ve mutfak   Dobrzynskie ve Kociew bölgelerinde yararlanı-
                potansiyeline dayanan ve Vistula Nehri bo-       cıların seçilmesini ve işe alınmasını süreci kap-
                yunca yer alan beldelerin çekiciliğinden fay-    samaktadır.


              Detaylı bilgi için: http://www.tlok.pl/
                           https://enrd.ec.europa.eu/projects-practice/creating-vistula-valley-cultural-and-culinary-brand_en
                                                              28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33