Page 28 - _İUK v.5
P. 28
LEADER - AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Kültür ve Aşçılık Temelli
Yerel Marka Yaratma
PROJESI
Polonya’nın Kujawsko - Pomorskie bölgesin- dalanmayı amaçlayan bütünlüklü bir turizm
deki Aşağı Vistül Vadisi, doğal güzelliği nede- paketi oluşturulması,
niyle eşsiz bir potansiyele sahiptir. Mennonites 2. Turist paketlerinin oluşturulmasına katılmak
adı verilen bölgenin eski sakinlerinin folkloru için yerel paydaşların motivasyonu ve enteg-
ve kültürü de dahil olmak üzere zengin kültürel rasyonu,
çeşitliliği, geniş bir yerel ürün yelpazesi, mima-
ri zenginliği ve çok çeşitli kültürel ve gastrono- 3. Turizm paketinin bir parçası olacak yerel
mik etkinlikleri bulunmaktadır. ürünlere dayalı yerel bir markanın oluşturul-
ması,
Ancak, diğer bölgelerle yapılan karşılaştırmalı
analizler soncunda, bölgesel potansiyelin su- 4. Turizm ve işleme endüstrisindeki işletmele-
nulan ürünlere ve bunların başarılı ticarileşti- rin teşvik edilmesi.
rilmesine yansımadığını tespit edilmiş ve bunu Proje faaliyetleri üç aşamaya ayrılmıştır:
gidermek için bir proje hayata geçirilmiştir.
1. Aşama: Şubat-Nisan 2016 arasındaki hazır-
Proje aşağıdaki hedeflere ulaşmayı amaçla- lık aşaması. Bölgesel potansiyelin ön tespitini,
mıştır: bilgilendirme toplantılarını organize etmeyi,
1. Vistula Vadisi’nin kültürel, doğal ve mutfak Dobrzynskie ve Kociew bölgelerinde yararlanı-
potansiyeline dayanan ve Vistula Nehri bo- cıların seçilmesini ve işe alınmasını süreci kap-
yunca yer alan beldelerin çekiciliğinden fay- samaktadır.
Detaylı bilgi için: http://www.tlok.pl/
https://enrd.ec.europa.eu/projects-practice/creating-vistula-valley-cultural-and-culinary-brand_en
28