Page 30 - _İUK v.5
P. 30
LEADER - AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Organik Marka Kurulması
PROJESI
Mühlviertel, organik çiftçiliğin son yıllarda, uy- restoranlar kurulması ve bunların bir Bioregion
gun coğrafi koşullarla güçlü bir şekilde geliştiği markası çatısı altında bir araya getirilmesi he-
bir Avusturya bölgesidir. Bölge, Yukarı Avus- deflenmiştir. Proje aynı zamanda bölgeyi, üreti-
turya organik çiftçilerinin yarısından fazlasına cilerini ve ürünlerini tanıtmak suretiyle turistle-
(yaklaşık 2.100 civarında) ve çok sayıda biyo-iş- ri bölgeye teşvik etmeyi amaçladı.
leme şirketine ev sahipliği yapmaktadır. Çiftlik- “BioRegion Mühlviertel”, bölgesel bir kalite mar-
lerin çoğunluğu küçük ailelerin egemen olduğu kasını temsil eden ve bölgenin çok ötesinde bi-
kuşaklar boyunca nesilden nesile devam eden linir hale gelen bir marka haline geldi. “Organik”
aile işletmeleridir. Alan, önemli bir endüstriye ve “Yöresellik» gibi iki yükselen imajı birleştiren
sahip olmayan, kırsal ve ekonomik açıdan deza- marka, sadece ürünlerin ve hizmetlerin bölge-
vantajlı ücra bir bölgedir. “BioRegion Mühlver- sel kökenini karakterize eden bir marka değil,
tel” ağı ve markası, yerel gıda üreticileri, teda- aynı zamanda tüketici için en yüksek ürün kali-
rikçileri ve turizmi teşvik etmek amacıyla 2010 tesini sürdürülebilir bir üretim ile birleştiren bir
yılında kurulmuştur. kalite göstergesi olmuştur. Proje kapsamında
Amaç, Mühlviertel’i organik üretim için önde bir web sitesi (https://myproduct.at/inspirati-
gelen bölgelerden biri olarak geliştirmek ve on/regionen/oberoesterreich /bioregion-mu-
uzun vadeli sürdürülebilir kalkınmasını sağla- ehlviertel) kuruldu. BioRegion markası altındaki
maktı. Proje kapsamında organik üretimin art- üreticilerin ürünleri buradan satılmaya başladı.
tırılması, ayrıca bunların satılacağı dükkanlar ve BioRegion Mühlviertel girişimi 2010-2014 ara-
Detaylı bilgi için: http://www.bioregion-muehlviertel.at (foto çok webde)
https://enrd.ec.europa.eu/projects-practice/bioregion-muhlviertel-developing-organic-brand-rural-austria_en
30