Page 10 - _İUK v.5
P. 10
LEADER - AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Ülkeler Arası İşbirliği
PROJESI
Lüksemburg, Fransa ve Almanya’dan 3 farklı linirliğini arttırmak olup bunun için üç farklı
yerel eylem grubu, Moselle şarabı ticaretinde ülkedeki 10.500 hektarlık üzüm bağına sahip
rekabet güçlerini arttırmak amacıyla bir araya 4.000 şarap üreticisi projeye dahil olmuştur.
gelerek uluslararası bir organizasyon oluştur- Bölgedeki 220’den fazla köy, artan şarap ti-
muşlardır. careti ve buna bağlı gelişen şarap turizmi ile
Gittikçe artan küreselleşme eğiliminin, Mo- yakından ilişkilidir. Proje neticesinde, Moselle
selle üzüm bağlarında ticari baskıları arttır- şarabının uluslararası kimliği belirlenmiş böy-
ması geleneksel markaları yeni rekabet yol- lece pazarda 3 farklı ülkenin kimliğini yansıtan
ları bulmaya zorlamıştır. Ticari baskılara ek Moselle şarabı için bir farkındalık yaratılmış-
olarak, her bir ülkedeki şarap imalathaneleri tır. Projede şarap turizmine de yer verilmiş ve
öngörülemeyen koşullar, zorlu araziler, yük- bu turizm stratejisi sadece şarabın kalitesine
sek standartlar, artan üretim maliyetleri ve değil, Moselle’nin diğer önemli bileşenleri olan
verimlilik sorunu ile karşılaşılmıştır. Tüm bu doğal çevresi, etkileyici peyzajı ve çok kültür-
sorunları aşmak amacıyla Moselle şarabı lü geleneklerine de dayandırılmıştır.
üreticisi üç ülke, iki yıl içinde yirmiden fazla 250 Bin Avro tutarındaki toplam proje mali-
partneri bir araya getirerek “Terrior Moselle yetinin (ağırlıklı olarak pazarlama maliyeti), %
Projesi”ni hayata geçirmişlerdir. Bu projenin 55’i LEADER tarafından karşılanmıştır.
ana amacı, Moselle şarabının uluslararası bi-
Detaylı bilgi için: https://www.visitmoselle.lu/en
10