Page 13 - _İUK v.5
P. 13
LEADER - AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ
faaliyetleri kapsamında düzenlenen çalış- bunun sonucunda bölgedeki diğer zanaatkar
Başarılı Bir Yerel Başarılı Bir Yerel taylarda yerel üreticilere markalaşmanın ne ve üreticiler de marka almak için başvurmaya
gibi faydalar getireceği konusunda eğitimler
başlamıştır. Markalı ürünler daha pahalı olma-
Marka Oluşturma ÖrneğiMarka Oluşturma Örneği verilmiştir. Ayrıca bir hafta süren yerel ürün- sına rağmen, üreticiler satışlarını arttırmada
ler sergisi düzenlenmiştir. Afişler, broşürler,
markanın faydasını görmeye başlamıştır. Mar-
PROJESIPROJESI çıkartmalar ve paketleme malzemeleri gibi ka, hâlihazırda 21 firma tarafından 15 kategori
tanıtım materyali kullanılmış, ayrıca bilgilen-
altındaki 48 farklı ürün veya hizmet tarafından
dirme ve tanıtıma yönelik bir web sitesi kurul- kullanılmaktadır. Üreticilerin sadece yerel ey-
muştur. lem grubu etkinlikleri aracılığıyla yaptıkları
Daha sonra bölgesel marka çatısı altındaki satışlar değil, doğrudan satışları da bu sayede
ürünlerin tanıtımına yönelik aylık çiftçi pa- artmıştır.
zarları etkinlikleri düzenlenmiştir. Tüm etkin- 23.500 Avro tutarındaki toplam proje maliye-
likler, ziyaretçiler için farklı yerlerde ve fark- tinin, 19.000 Avrosu LEADER tarafından kar-
lı konseptlerde düzenlenmiştir. Karsticum şılanmıştır.
markasının yöredeki tanınırlığı giderek artmış,
Detaylı bilgi için: http://www.karsticum.sk/Page/Domov
https://enrd.ec.europa.eu/projects-practice/awarding-regional-quality-brand-%E2%80%98karsticum%E2%80%99_en
13