Page 15 - _İUK v.5
P. 15
LEADER - AVRUPA BİRLİĞİ’NDEKİ BAŞARILI UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Gezici Mağaza Uygulaması Böylece, mağazada esaslı bir değişiklik ol- Avusturya’nın her yerinden ve hatta Avusturya
dışından ziyaretçiler düzenli olarak mağazala-
maksızın, kiracının ihtiyaçlarına göre küçük
PROJESI tadilatlar yapılmasını mümkün kılınmış, mülk rı ziyaret etmeye başlamıştır. 9 gezici mağaza
sahipleri de ek maliyetlere katlanmak zorun-
uzun vadeli olarak faaliyete başlamış, şehir
da kalmamıştır. Bu sayede kasaba çarşısında merkezindeki boş dükkanlar faal hale gelmiş-
ürün çeşitliliği sağlanmış, tüm yıla yayılmış tir. Müşteri trafiği %43 artmış, projeden sonra
sürekli bir yenilik ve festival havası oluşturul- mevcut işletmelerden hiç kapanan veya şehir
muştur. dışına taşınan olmamıştır. Kiracıların, mülk
Ayrıca, marka bilinirliği oluşturmak adına tüm sahiplerinin ve belediyenin birlikte çalıştığı bu
dükkânlar için ortak bir mağaza ve tabela ta- proje ancak tüm taraflar birbirleriyle işbirliği
sarımı yapılmıştır. Yine belli günlerde belirli yapabilirse başarının mümkün olabileceğini
ürün gruplarına yönelik tematik pazarlar ku- de göstermiştir.
rulması gibi etkinlikler yapılarak projenin ve 126 Bin Avro tutarındaki toplam proje maliye-
markanın bilinirliği artırılmaya çalışılmıştır. tinin, 50 Bin Avrosu LEADER tarafından karşı-
Proje sonucunda, konsept giderek yayılarak- lanmıştır.
tüm Avusturya’da bilinir hale gelmiştir.
Detaylı bilgi için: www.popupstores.at
https://enrd.ec.europa.eu/projects-practice/pop-shops-revitalise-towns-city-centre_en
15